dag 11-14: donderdag tot zondag 24 september 2017

24 september 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Hoi allemaal, hier weer even een berichtje van ons. We hadden geen werkend internet dus jullie hebben een paar dagen gemist van onze avonturen. Hoop dat het nu wel weer lukt. Donderdag zijn we naar de grand canyon gegaan. Een oud gezegde luid: staande aan de afgrond is het voor de kabouter niet moeilijk te begrijpen dat ie een kabouter is. Nou dat klopt echt als een zwerende vinger hoor. Je voelt je zo nietig. De volgende dag waren we ook nog hier en hebben we het park bezocht.  Rond de middag in Tusayan een mooie film gekeken in het Imax theater over de ontdekking van de Grand Canyon. In de namiddag een prachtige tour gemaakt met een bus en ranger Howard die mooi kon vertellen over het ontstaan van de Canyon. Ook prachtige zonsondergang gezien. Dat maak je niet vaak mee.  Ook nog 3 hertjes  gezien, eindelijk.

Zaterdag zijn we naar Las Vegas gereden.Een stukje route 66 meegepikt. Ook zijn we bij de Hoover Dam gestopt en even rondgewandeld. Wat is het allemaal verandert zeg sinds we de laatste keer hier waren. Prachtig geworden. Na aankomst in Las Vegas zijn we nog "even" naar de Strip gereden en daar heerlijk gewandeld tussen de drukte. Wat zie je een gekke mensen hier zeg. Namaak Elvis en van die stripfiguren tot halfnaakte mannen en vrouwen waar je mee op de foto kunt. Als je zou willen. Heerlijk gegeten bij onze Panda Express.

Zondag gingen we richting Death Valley. Mooie toeristische route gereden. Bij Zabrinsky Point zijn we helemaal omhoog gelopen. Had je een prachtig uitzicht. Was wel een hele klim maar dan hebben we onze sport ook weer gehad voor vandaag. Bij het Visiter Center langs geweest en toen naar Badwater. Dit is het diepste punt in de VS ( 86 meter onder de zeespiegel). Toen nog een mooie trail gereden, Artists Drive. Daarna richting hotel in Stovepipe Wells. Het is hier in de middel of nowhere. Een soort piepklein dorpje met alleen het hotel en een winkel, saloon en restaurant. Apart hoor wel leuk. Zo meteen lekker een borreltje nemen in de saloon.

Zo jullie zijn weer een beetje bijgekletst. Tot snel maar weer. Liefs van ons.