Dag 9: Dinsdag 19 September 2017

19 september 2017 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

Op de gebruikelijk tijd uit bed. Gratis ontbijt in het hotel. Bij het vertrek nogmaals aangegeven dat het hotel niet aan onze verwachtingen had voldaan. Er was het nodige kapot en eerder gemelde probleem met het overgordijn was niet opgelost. Hotel krijgt van ons niet het groeten van Max keursticker.

Maar niet te lang bij stil staan want we gaan vandaag 4 staten door. We starten in Colorado en dan kort door New Mexico om bij onze eerste stop "The Four Corners" aan te komen. Four Corners, Verenigde Staten Dit is de enige plaats in de USA waar 4 staten elkaar raken. Na vertrek dus gelijk naar Arizona en later naar Utah om naar onze tweede stop van de dag te rijden, nl " Mexican Hat".

De foto's spreken natuurlijk voor zich.Us and Mexican HatMexican Hat  Eerst maar eens naar ons hotel in Kayenta in de hoop dat onze kamer al beschikbaar is omdat we om 16:00 uur verwacht worden in de lobby van het View lodge hotel om de 2,5 uur tour: Monument Valley Safari te doen.

De tour was geweldig. Altijd goed om een gids te hebben die het nodige kan vertellen over de belangrijkste punten. Het park heeft zo'n 11 plekken met een bijzondere betekenis voor de Navajo. Van de meeste hebben we foto's kunnen maken die je kunt bekijken in ons fotoalbum. We zijn gestart bij de East en West Mitten Buttes en de Merrick Butte. ( Uitleg: je hebt eerst een Mesa: Spaans voor tafel dus dat is lekker makkelijk want dat is dus een vlak stuk rots, daarna komt door erosie de tweede fase die hier een Butte genoemd wordt en al veel smaller is en dan als laatste krijg je een Spire (naald)). Daarna naar het John Ford's Point en de Three sisters. Door naar mocassin hole en big Hogan. Uiteindelijk via de "Totem Pole" en de North Window en de The Thumb weer terug naar het startpunt en ben je bijna 3 uur verder. Prachtige beleving. Daarna naar Kayenta en genoten van een maaltijd in de Wagon Wheel restaurant.

East Mitten en Merrick ButteWest Mitten ButteMoccasin ArchTotem Pole en The Yei Bi Chei (Navajo Spirital Gods)