Dag 8: maandag 18 september 2017

18 september 2017 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag hebben we gratis ontbijt bij de front desk van het motel, hoe handig is dat. Daarna gaan we op weg naar Mesa Verde National Park. We moeten hoog de berg op via veel haarspeldbochten en heuvel op en af. Bij Geologic Overlook hebben we een leuke trail gelopen en mooie foto's gemaakt. Wat een uitzicht zeg. Even verderop bij Farvieuw Terrace lekker een bakkie koffie gedronken. We zagen al een paar souvenirs die we op de terugweg gaan kopen.  Dan gaan we verder omhoog naar Stephouse, en daar lopen we een stukje van de trail. Wegens tijdgebrek kunnen we het niet helemaal lopen want we moeten nog best een stuk rijden en we willen natuurlijk op tijd zijn voor de tour met de Ranger. Dus gaan we weer op weg naar Cliff Palace. We zijn nog ruim op tijd dus eten nog even een broodje en wachten in de schaduw op een bankje tot het tijd is om te verzamelen. Even later komt Ranger Drew en begint zijn praatje. Dan gaan we via een ijzeren trap en daarna stenen trappen ( best lastig) naar beneden. Dan verteld Drew weer van alles over de plek waar we zijn en kon iedereen vragen stellen. Daarna gingen we een stukje verder en liepen we echt midden tussen die oude woningen. Wat mooi zeg en erg interessant wat Drew allemaal vertelde, na afloop moesten we omhoog klimmen via een paar houten ladders. Uitdaging hoor maar natuurlijk zijn we stoer genoeg om het gewoon te doen. Al puffend en hijgend  ( van de warmte en de hoogte ) kwamen we boven op de parkeerplaats weer aan. We reden terug naar Farvieuw Terrace, kochten de souvenirs en dronken een bakkie koffie. Toen weer richting motel. Het was een leerzame en interessante dag. Lekker gegeten ook nog bij de Main Street Brewery en vanavond gaan we nog een lekker drankje daar doen. Tot morgen maar weer vriendjes.