Dag 7: Zondag 17 september 2017

17 september 2017 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Na een goede nacht waren we op de gebruikelijke tijd ( 0800) weer op. We hebben lekker makkelijk het ontbijt bij de Moab Grill genomen. En om 9.45 uur gaan we op weg richting het Manti-La Sal Nationale Forest bij de plaats Monticello. Net buiten MOAB zagen we een berg met een hele grote witte pijl erop. Wat zou daar nu zijn?

Wat zou daar zijn ? Als jullie het weten, horen we het wel. :)

Toen we eindelijk dachten bij het nationale Forest aan te komen konden we het helemaal niet vinden. uiteindelijk bleek het een Ranger station te zijn die op zondag gesloten is. Dus dan maar bij de lokale benzinepomp een bakje koffie genomen en de reis verder naar het Colorado visiters Centre in Cortez. Om 1145 reden we de staat Colorado binnen.  Bij het visiters centre bleken ze ook tokens te hebben die wij aan onze verzameling hebben toegevoegd. We waren echter daar speciaal om kaartjes voor morgen te kopen voor de Cliff Palace ranger-tour in Mesa Verde National Park om zeker te zijn dat we daar niet voor niks heen rijden.

Na het eten van een sandwich en een korte hevige regenbui gingen we verder naar het Hovenweep National Monument ( of zoals ze hier zeggen : Canyons of the Ancients National monument ). Het is vie een toeristische route ruim een uur rijden. Bij aankomst bij het visiters centre natuurlijk weer twee tokens gekocht en daarna verder naar het belangrijkste uitkijk punt. Via een trail kom je bij " little ruin Canyon"  waar je de resten van: Stronghold House , Twin Towers, Rim rock house, erodeert boulder house en tower point kun bekijken. ( zie ook de overige foto's!)

Litle Ruin OverlookLitle Ruin Overlook

Litle Ruin Overlook Na deze hike weer terug naar cortez naar ons motel. Het motel is niet het beste wat we hebben gehad, maar we moeten het er mee doen. We besluiten om het avondeten bij familie restaurant   Denny's te gebruiken. Morgen bezoeken we het Mesa Verde NP en als we tijd over hebben kunnen we ook nog even naar Yucca House National monument.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Isaac:
    18 september 2017
    Wat is Hole'n The rock?: Net buiten Moab gelegen, je kan het niet missen door de grote letters. Is echt iets typisch Amerikaans. Is oorspronkelijk gestart als eetgelegenheid, maar de eigenaar bleef maar verder hakken in de rots tot er een volledige woning was. Nu is het een souvenirwinkeltje en kan je een korte rondleiding doen in de oude woonvertrekken. Niet veel bijzonders maar wel een leuke stop onderweg naar Moab. (bron tripadvisor.nl)
  2. Kees en Jacqueline Posthumus:
    19 september 2017
    Hee Isaac, Kees zegt, het is niet eerlijk dat je het op internet opzoekt, maaar je hebt wel gelijk. Groetjes
  3. Isaac:
    19 september 2017
    Haha, ik was ook wel nieuwsgierig wat dat was, vandaar 😉
    Veel plezier!