Dag 6: zaterdag 16 september 2017

16 september 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Omdat het zaterdag is ontbijten we heerlijk in de Moab grill. Daarna pakken we onze spullen en gaan we richting Canyonlands National Park. Het is prachtig weer, het zonnetje staat hoog aan de hemel. Eerst gaan we naar het Visitor Center maar we hebben alle Tokens al. Dan maar verder naar Grand Vieuw Point Overlook. Deze ligt op een hoogte van 6080 feet oftewel 1853 meter. Hier lopen we een trail.

Grandview trailGrandview trail

Grandview trail

Bij Orange Cliffs Overlook maken we ook nog een paar mooie foto's. Toen reden we terug naar het begin van het park. Vandaar reden we naar Dead Horse Point State Park. ( volgens de legende was er ooit een bende bandieten die hier een kudde wilde mustangs naar toe dreven. Ze zochten de beste paarden uit en de rest lieten ze aan hun lot over. Die kamen om van dorst omdat ze nergens water konden vinden hoewel de Coloradorivier slechts 2000 feet van ze verwijderd was ;maar ze konden er niet komen. )

Dead Horse Point State Park bevind zich op een grote pijlvormige klip die alleen toegankelijk is via een enge opening van 30 meter.  Dus de paarden hadden geen kans, vandaar de naam van het park.  Maar het is hier zo vreselijk prachtig.

Dead Horse Point Trail viewDead Horse Point Trail view

Dan rijden we terug naar Moab voor de lunch. Daarna weer een stukje terug richting Potash voor de rotsen met de tekeningen van de Indianen (Petroglyphs). Die vonden we en ze waren heel goed te zien en heel mooi.

Indian Petroglyphs

Totaal deze week hebben we al 1900 km gereden en 129 liter benzine getankt.

1. 'roel:
    17 september 2017
    Hi Kees,
    Bedankt voor je mailtje, ja ik heb de foto ontdekt en weet nu wat de tokens zijn ;-))
    Mooie fotos en natuur.
    Grtz