Dag 4: donderdag 14 September 2017

14 september 2017 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

We staan weer lekker op tijd naast ons bedje, om 8.00 uur. Het regent flink en onweert. We ontbijten gratis bij de receptie en het lijkt een beetje op te klaren. Om 9.45 uur gaan we met rugzakjes op weg om te tanken en begint het weer te regenen helaas. Maar dat mag de pret niet drukken, we gaan op weg naar Bryce Canyon. We moeten een heel stuk de berg op ener hangen donkere wolken boven en er vallen pittige buien zodat je af en toe de weg niet eens kunt onderscheiden. We rijden door Dixie National Forest en de regen verandert zelfs in sneeuw.

Sneeuw in Dixie National Forest !Regen in Dixie National Forest

Het is ook bar koud geworden, net boven het vriespunt. Na een paar minuten ligt er een witte laag op het wegdek. Bizar gewoon. In Bryce gaan we eerst naar het Visitor Center en vonden daar nog een Token die we nog niet hadden. Toen we weer weg wilden gaan was er een mega hagelbui losgebarsten dus bleven we maar even schuilen.

Ook sneeuw bij het Visitors Centrum van Bryce NPOok sneeuw bij het Visitors Centrum van Bryce NP

Even later reden we door het park. We gingen langs Sunset Point. In de regen en kou toch nog een paar leuke foto's gemaakt. Brrrr. Toen naar de Natural Bridge. Zo mooi.  Ook nog Fairvieuw Point en Piracy Point aangedaan, nog steeds met regen, bliksem en veel wind. Maar de foto's zijn mooi.

"Sunset Point" in Bryce"Natural Bridge"

Toen weer op de terugweg gegaan. Bij Bryce Village een sandwich gegeten en toen terug richting het hotel.. We kwamen weer door Red Canyon en daar hebben we bij het Visitor Center ook nog een Token gevonden. Rond 16.00 uur waren we weer in Cedar City en wonderwel was het opgeklaard en scheen de zon. OP onze kamer wat geklust met de foto's op de pc en zo en toen was het weer tijd om te gaan eten, bij Denny's naast het hotel deze keer. Zo en nu is het weer avond en vermaken we ons met dit verhaal schrijven en wat lezen. We hopen dat het morgen een beetje droger is dan vandaag want dan hebben we een wat langere rit voor de boeg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alice Pfauth:
    15 september 2017
    Hadden jullie nu maar de berenvelketjes meegenomen. Maar het ziet er wel mooi uit. Groetjes 💋
  2. Barry:
    15 september 2017
    Mooie foto's ,mooie natuur. Ik had mij de winterse omstandigheden niet beseft. Maar dat heeft uiteraard ook zijn charmes. Goede reis verder. Groeten
  3. Roel:
    15 september 2017
    Gaaf hoor!! Je hebt het steeds over een "token" wat is dat eigenlijk????
  4. Kees en Jacqueline Posthumus:
    16 september 2017
    Beste Roel,

Wat tokens zijn staat in reisverslag van de 3e dag. Het zijn een soort munten met afbeeldingen van de bijzondere plekken van de nationale parken van de USA.

( zie ook een van de foto's in ons blog)