Dag 3: woensdag 13 september 2017

13 september 2017 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Na heerlijk te hebben geslapen ontbijten we in de bar van het hotel waar we ook gisterenavond hebben gegeten. Daarna de spullen in de auto en tanken en water inslaan en dan gaan we op weg richting Zion National Park. Het is al flink heet aan het worden, gelukkig hebben we airco. We komen door het Moapa River Indian Reservation. Niet veel te zien hoor maar wel mooie bergen. Om 11.30 uur reden we Arizona binnen en een half uurtje later Utah. Hier is het een uur later dus 13.00 uur.  De bergen worden hier al wat ruiger, mooi hoor. Bij Hurricane gaan we van de snelweg af richting Zion National Park. Eerst maar even het visitor center opzoeken om te kijken of ze nog nieuwe Tokens hebben. (Een soort muntjes met afbeeldingen van de belangrijkste bezienswaardigheden erop). Maar we hadden ze alle 3 al. Gelijk doorgereden naar de tunnel. Daar stond nog een kleine file want je moest wachten zodat de overkant eerst erdoor kon. Het is nl een hele lange en aardedonkere tunnel dus voorzichtigheid is geboden. Al snel waren we erdoor en vlak na de tunnel konden we meteen parkeren. Daar wilden we de Canyon Overlook trail lopen. Die hadden we de allereerste keer dat we er waren al een stukje gedaan maar toen was het nog te zwaar. Nu deden we hem helemaal. 1 mijl naar boven over rotsen klimmend en dalend en weer 1 mijl terug ook natuurlijk. Pfffftt en dan met die warmte. Maar we hebben het gered, zo vreselijk trots op ons. Even uitpuffen bij de auto en weer op weg. We moesten wel een stuk omrijden voordat we konden keren maar het was zo mooi onderweg dat we dat maar voor lief namen. Eenmaal het park uit was het nog ongeveer een uur naar ons hotel in Cedar City, het America's Best Value Inn. We kregen een mooie kamer op de begane grond, weer met 2 grote bedden. Super nette kamer. Even uitblazen en opfrissen en een stukje terug gereden naar de Panda Express om te eten. Jammie wat is dat lekker zeg, jammer dat niet alles op ging. Terug in het hotel heeft Kees de foto's op de computer gezet en Jacqueline haar koffer gereorganiseerd. Om 21.00 uur nog even naar de Mac gelopen om koffie te drinken. Lekker wandelingetje. Nu is het bijna 22.30 uur en gaan we zo maar afsluiten. Het was weer een mooie dag en morgen komt er nog eentje want we blijven 2 nachten hier.

Canyon Overlook trailJacqueline tijdens Canyon Overlook Trail

Canyon Overlook trail