Dag 2: dinsdag 12 september 2017

12 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag een hete dag van Los Angeles naar Las Vegas. Het is niet zo heel erg ver maar het zal blijken dat we een paar keer moeten stoppen bij de benzinestations voor de nodige sanitaire behoeften en meteen water kopen of een bakkie koffie en broodje, zelfs een banaan. Goed bezig zou ik zeggen.  Hoe verder we komen hoe warmer het wordt. Eerst gaan we naar Calico Ghost Town, man man wat heeeeeet is het hier, maar ja het ligt dan ook op een berg in de volle zon in de middel of nergens. We gaan meteen maar met de Maggie Mine Train, das een leuk kort ritje en vang je nog een     beetje wind. Calico Ghost town Maar met 41 graden zijn we maar snel weer naar de auto terug gegaan, airco aan en karren maar weer. Bij Baker stopten we nog een keer toen Kees opeens de allergrootste thermometer zag staan. Gebouwd in 1991 en 40 meter hoog.en de temperatuur was 106 F oftewel 41 graden C.  In 1913 is de hoogste temperatuur gemeten ooit, nl 134 F,  (in Death Valley), daarom is die thermometer 134 feet hoog. (Daar moeten we ook nog heen, pfffft ).

106F (41C) op 12 september 2017Verder doorgereden naar Las Vegas. We hebben een leuk hotel, helaas niet aan de strip maar wel begane grond en 2 grote aparte bedden. Kunnen we elkaar tenminste niet schoppen vannacht. Tis toch te warm. Heerlijk gegeten ook hier in de bar van het casino.  Morgen weer een dag dus op tijd naar bed want dan gaan we naar Zion National Park.

Maggie's Mine