Dag 1: Maandag 11 september 2017 "van AMS naar LAX"

11 september 2017 - Los Angeles County, Verenigde Staten

Op tijd uit de " veren" want de parkeerplaats op P3 is vanaf 0900 gereserveerd. En we waren er om 0900 en nadat kees de auto op dek 5 had weg gezet waren we om 0915 onderweg naar de vertrekhal.

Koffers afgegeven aan de incheckbalie en daarna door de controlle en paspoort faciliteiten. Koffie bij de Starbucks ( daar was ook dichtbij een rookcabine zodat Jacqueline nog wat kon relaxen voor vertrek :) )

De vlucht bracht ons vanuit Amsterdam via Sandwick (Faeröer eilanden), dwars over IJsland ( Dalvik) naar Groenland. Daar passeerde we Qasigianneguit (altijd al willen langs gaan) en dwars over de Hudsonbaai naar de Ricky Mountains en door naar los Angeles. We waren 5 minuten na verwachte schema tijd daar. Lokale tijd dus 1500.

Dan begint het "circus" van paspoort controlle. En deze keer ging het flot. Het duurde maar één uur!. Daarna de auto ophalen. We hebben een witte Hyundai Sonata en na bijna 45 minuten waren we iets voor 6 uur in ons eerste hotel.  Wat een lange dag.

Dus we hadden wel een glaasje wijn en een biertje verdiend.