Dinsdag 1september

1 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

het is zover, vandaag gaan we dan echt op vakantie naar Amerika. Er was wel een beetje paniek vanmorgen omdat de taxi een beetje laat was maar dat kwam al snel goed al moest Kees nog even achter hem aanrennen omdat ie naar het verkeerde huisnummer op zoek was. Maar al snel waren we op weg naar schiphol. De koffers gingen erg snel maar de handbagage duurde wat langer, die moest uitgebreid gecontroleerd worden. Een lekker kopje koffie en ontbijtje in de KLM lounge doet ook goed. Om 8.30 uur gaan we naar de gate G8. We mogen via de priority lane dus dat ging lekker snel. Met ongeveer 20 minuten vertraging gingen we dan eindelijk de lucht in. Het was een rustige vlucht en we hebben zelfs nog wat kunnen slapen en. Ieder 2 films gekeken op ons persoonlijke schermpje. Handig hoor. Om 11.30 uur plaatselijke tijd (9 uur vroeger dan in Nederland) landden we in San Fransisco. Het is hier prachtig weer, ongeveer 20 graden en volop zon. De koffers hebben we weer razendsnel en de douane ging ook best vlot. Met de airtrain gingen we naar de carrental en we kregen een mooie grote auto, een Ford Escape. Na wat dingen uitgevogeld te hebben en de navigatie ingesteld te hebben gingen we op weg naar ons hotel. Na ongeveer 20 minuutjes waren we er.  De Good. Hotel aan 7th street. We krijgen kamer 103. Piepklein maar netjes. Even later gingen we een stukje lopen om te kijken waar we een bakje koffie konden drinken en waar we vanavond gingen eten. We liepen naar Market Street waar de turnabout van de cablecar is en een winkelcentrum waar we koffie namen bij Starbucks en we vonden een Panda Express waar we later terug gaan om te eten. Nog even een dagkaart gekocht voor de cablecar voor morgen en weer terug naar het hotel gegaan.straks dus nog even terug om te eten en dan zal vanavond het licht wel vroeg uitgaan denken we. Het was een hele lange dag maar een goed begin van wat we hopen dat een heerlijke vakantie gaat worden.

1. Erica:
    2 september 2015
    Fijn dat de reis goed gegaan is. Nu lekker gaan genieten.
  2. Henk:
    2 september 2015
    leuk dat je een goede vlucht hebt gehad.
    en nu maar genieten.
    wij kijken wel stiekem mee naar de foto's.