Dinsdag 15 september

15 september 2015 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag kunnen we het op ons gemakje doen dus we gaan om 9.30 uur weg. We moeten een stuk over de Interstate, er is veel file door wegwerkzaamheden. Maar uiteindelijk gaan we naar de Hwy 6 en daar valt het gelukkig wel mee. Het is een prachtige omgeving zodra we weg zijn van de stad. Veel bergen en de weg lijkt er wel tussen geperst. We moeten op een gegeven moment door een erg lange tunnel, de Eisenhouwer tunnel. Hier begont het White river national forrest. In Silverthorne tanken we en nemen een koffiepauze. We zien vandaag geen diertjes , maar de natuur is zo mooi dat dat verder niet zo erg is. Om 12.00 uur rijden we door Eagle County en krijgen zelfs een paar druppeltjes regen. Er hangen hier en daar erg donkere wolken boven de bergen. Bij Town of Eagle stoppen we even voor een peukje en daar is een prachtig riviertje waar ik een paar foto's maak. In het stadje Rifle drinken we nog een keer koffie. Het is inmiddels 14.30 uur en de bergen worden steeds mooier. Ook nog af en toe wegwerkzaamheden. Het weer wordt ook weer wat beter en warmer maar de wolken blijven hangen. Om 15.30 uur zijn we in Grand Junction bij het hotel, het Grand Vista en we krijgen kamer 416. Later gaan we in Baily's bar in het hotel een drankje doen. Het is heel gezellig, ze hebben happy hour dus blijven we lekker nog een poosje hangen en eten daar meteen ook wat. Er is live muziek van 2 lokale zangers die hier regelmatig optreden. Klinkt niet slecht hoor, maar het is vooral heel erg gezellig.