Woensdag 16 september

16 september 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag kunnen we lekker uitslapen tot 8.30 uur want we hoeven niet zo ver te rijden. We ontbijten heerlijk in Olliver's restaurant in het hotel. Het is behoorlijk bewolkt dus we hopen dat het wel droog blijft. Af en toe komt de zon er wel door. Om 10.30 uur checken we uit, tanken en rijden we richting Moab. Het regent inmiddels een beetje maar we gaan richting blauwe lucht en zon. Na ongeveer 45 minuutjes passeren we de staatsgrens van Utah. Je ziet het landschap meteen veranderen. Je kunt je ook voorstellen dat hier vroeger Indianen en cowboys op hun paarden hebben gereden, zoals in western films. Het is ook al zonniger en warmer geworden, heelijk wat boffen we weer. Het is hier prachtig met rode rotsen in allerlei formaties. De meest bizarre vormen zie je. We rijden eerst naar Arches National Park en gaan meteen bij het visitor center tokens kopen. Ze hebben hier 2 verschillende. Eerst gaan we de Balanced Rock bekijken. Het is een grote rots die op een smalle hoge piekrots staat. Wonder dat ie er niet afvalt met deze wind. Dan rijden we naar de North en South Window en lopen een trail van 1,8 km naar boven om bij de Arch te komen. Het is een hele klim maar het uitzicht maakt alles goed. Er staat een gigantische wind en we waaien bijna van de rotsen maar het is zo prachtig. Als we weer beneden zijn en bijgekomen van de inspanning rijden we verder naar Devil's Garden. Dit is het eindpunt van de route. Je kunt hier ook nog een mooie trail lopen maar die was 11,5 km dus we hebben maar een klein stukje gedaan. Je wordt hier ook nog gezandstraalt van de wind maar gelukkig wel een warme wind. Daarna rijden we het park uit en dan nog 5 mijl naar het hotel Big Horn. Maar eerst nog even een bakkie koffie bij de Mac die naast het hotel zit. Daarna inchecken en we krijgen kamer 129. Om 18.30 uur gaan we bij de Moab Grill naast het hotel eten. We kregen van de receptioniste bonnen voor 10 procent korting, ook voor morgen en voor 2x ontbijt. Das toch wel meegenomen. Straks nog even lekkere koffie halen en morgen weer een nieuw park bekijken.

1. Henk:
    17 september 2015
    echt weer mooie foto's geweldig uitzicht