Maandag 14 september

14 september 2015 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een extra dag in Denver en wat gaan we dan doen? Natuurlijk naar het Rocky Mountain National Park. Om 9.30 uur gaan we weg en rijden via Estes Park. Hier kun je zien dat het een skigebied is. We tanken de auto nog even vol want het is een heel eind de berg op. Bij het tankstation zien we net iemand wegrijden die de slang van de pomp nog in zijn tank heeft zitten, whaaaaaa. Gelukkig geen schade. Dan rijden we verder naar het Rocky Mountain National Park. Net voor de ingang gaan we bij het visitor center even kijken of ze tokens hebben. Niet dus, alles uitverkocht. (In het hele park trouwens bleek later) balen dus. Maar we kunnen ze ook online bestellen zei die mevrouw. Dan rijden we naar West horseshoe park en verder naar de Old Fall Road. Dit is een hele mooie kronkelende en steile weg, onverhard, die helemaal naar de top van de berg gaat. 11 km lang. Toen waren we op 11,796 feet hoog ofwel 3595 meter. Zo zeg dat was me een avontuur. Maar wel een prachtig uitzicht daar boven. Gelukkig was het eenrichtingsverkeer dus konden we aan de andere kant via de gewone weg weer naar beneden. Het is nog een heel eind terug naar het hotel maar het was de moeite meer dan waard. Deze keer zagen we niet veel dieren alleen een keer een paar hertjes. Om 17.15 uur waren we weer bij het hotel. Even uitrusten van de ervaring en dan om 18.00 uur een hapje eten hier in het restaurant. Vanavond nog maar zo' n lekker afzakkertje in de bar gaan nemen, daar slaap je goed op.