Donderdag 10 september

10 september 2015 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We staan vroeg op vandaag want we willen veel rijden in het park, dus de wekker staat op half 7. Om 7.15 uur gaan we ontbijten, het is nog lekker rustig. Even later rijden we richting Madison en Norris. Een paar kilometers verder zien we een paar hertjes. We zijn als kinderen zo blij en hopen dat er meer dieren zullen volgen natuurlijk. Bij Canyon Village drinken we even koffie. Dan rijden we helemaal omhoog naar Tower Roosevelt waar we de Tower Falls gaan bekijken. Hiervoor moeten we een paar minuutjes lopen maar je moet er wat voor over hebben. Het is prachtig. Daarna vervolgen we onze route en gaan bij de Petrified Tree kijken. Die staat achter een groot hek zodat niemand er met zijn tengels aan kan zitten. Het is een hele oude boomstronk die helemaal versteend is. Heel apart. Dan rijden we weer verder naar Mammoth Hot Springs. Onderweg zien we nog een coyote in het veld. Eerst gaan we naar Gardiner om de oude historische ingangspoort van het park te zien. Dan weer terug naar Mammoth waar we lunchen. En we gaan weer verder naar de Grand Canyon of the Yellowstone. Het is prachtig. Natuurlijk want alles is hier prachtig. Als we weer verder gaan zien we even later een hele file staan dus daar moest wat te zien zijn. Ik spring uit de auto en wat zien ik? Een heuse grizzly beer. Das pas echt gaaf want die zie je niet zo snel. Onze dag kan niet meer stuk dus. Een stukje verderop gaan we nog een boardwalk lopen bij sulpher vulcano. Het is maar goed dat er geen geurfoto's bestaan voor degene die ze bekijkt want het stinkt ongelooflijk naar rotte eieren en zwavel. Maar het is wel apart om te zien. Toen we weg wilden gaan zei een mevrouw dat er een ernstig ongeluk was gebeurd bij de Village. Daar moesten we langs. Toch maar gegaan maar er stond een giga file dus we keerden maar om en gingen via de andere weg terug naar het hotel. Morgen rijden we toch die route weer dan zien we het laatste stukje ook nog. 'S Avonds naar de Mac Donalds gelopen omdat we in het hotel hele slechte wifi hebben en we willen natuurlijk wel eens even alle berichten checken. Nou dat was een hele lange dag maar wel een om nooit te vergeten.

1. Henk:
    11 september 2015
    half 7 de wekker zetten is niet echt vakantie.
    je hebt wel een lekkere lange dag.
    kun je veel genieten.