Vrijdag 11 september

11 september 2015 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag staat er weer veel moois op het programma hopen we. Het weer is in elk geval geweldig al heeft het vanacht wel een beetje gevroren aan de auto's te zien. Om 8.15 uur gaan we ontbijten en daarna uitchecken en tanken. Dan rijden we richting Madison en naar beneden richting Old Faithful. Onderweg gaan we de geysers bekijken. Hier zie je hoe mooi de natuur eigenlijk in elkaar steekt. Het stinkt wel maar ziet er prachtig uit. Bij Mount Haynes zagen we hertjes, een mannetje en een aantal vrouwtjes. Bij Fountain Flat drive zagen we 2 grote bizons. De ene was aan het stoeien met een boom. Dit vonden we al leuk maar vlak daarna zagen we een hele kudde. Sommige liepen midden op de weg. Toen gingen we verder naar Lower geyser basin, de Fauntain paint pots. Wat stinken die dingen zeg, rotte eieren zijn er nog lekker bij. We liepen de boardwalk langs de geysers van 800 meter. Dat is wel prachtig aangelegd hoor zodat zelfs mensen met rolstoel makkelijk naar alles kunnen kijken. Verderop zijn we bij Midway geyser basin ook de boardwalk gaan lopen, deze was een stukje langer dan de eerste, ook erg mooi. En daarna nog naar de Upper geyser basin en Black Sand basin. Hier merkten we dat sinds de vorige keer dat we hier waren alles was veranderd want toen konden we echt midden in zo'n poel kijken en nu was de hele boardwalk verlegd en die poel was een stuk groter geworden. Bizar eigenlijk. Maar ja het is vulkanisch dus het leeft. Hierna gingen we door naar Old Faithful en namen een kleine lunch en kochten een souvenirtje, een leuke boekenlegger. En dan verder naar de East entrance via West Thumb en Lake Village. Het is prachtig onderweg. Dan verlaten we het park helaas weer voor een aantal jaren en rijden we richting Cody. We zien mooie rotspartijen. Ook komen we door Buffalo Bill State Park en langs de Buffalo Bill Dam waar we een lange tunnel en 2 kortere door moesten. Om 16.00 uur waren we bij ons hotel, het Holiday Inn en kregen kamer 267. Ook kregen we een consumptiebon om 's avonds in de bar een drankje te doen omdat Kees lid is van de Holiday Inn club. Later aten we in het restaurant van het hotel, ook heel goed en lekker.