Donderdag 3 september

3 september 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een goede nacht slapen stonden we tegen 8 uur op. Fris en fruitig. Het is weer prachtig weer vandaag net als gisteren met wat meer zon. We gingen ontbijten bij caffe Moda, een paar minuten vanaf het hotel. Daarna nog eventjes de ergste drukte afgewacht en toen gingen we op weg naar het Yosemite National Park. Het is nog een hele onderneming om de stad uit te komen maar al snel rijden we op de Bay Bridge en wordt het wat relaxter. Onderweg is verder niet veel te zien. Bij een Mac Donalds gaan we om een uur of 11 even koffie drinken. We kwamen later door een leuk plaatsje genaamd Historic Ripon. Om half 3 waren we bij ons hotel, het Americas Best Value Inn en kregen kamer 222 op de 1e etage. Prachtige kamer met 2 grote bedden. Wat zullen we lekker slapen zeg. Even later gingen we op weg naar de South entrance van het park. Het was een hele mooie weg door het Sierra National forrest. Met veel bochten  dus Kees zijn rijvaardigheid werd goed getest. Het is hier trouwens een stuk warmer dan in San Fransisco, wel 28 graden. Heerlijk. Bij de ingang van het park kochten we meteen een National Park Pass, die toegang geeft tot alle parken. Kost wel 80 dollar maar is veel goedkoper dan dat je bij alle parken entree los moet betalen. We rijden helemaal naar boven tot aan Glacier point. Daar hadden we een prachtig uitzicht op de Half Dome. Hier is het wel een stuk frisser, zo'n 15 graden. Maar het was de hele rit zeker waard, zo mooi. Om 17.00 uur reden we weer terug en gingen bij Denny's eten. Terug in het hotel de route voor morgen voorbereiden en het dagboek natuurlijk schrijven.