Vrijdag 4 september

4 september 2015 - Reno, Nevada, Verenigde Staten

we staan om 7 uur op want we hebben een lange dag voor de boeg. Het is weer prachtig weer, een graad of 25. Na het gratis ontbijt in het hotel en even de auto weer te drinken geven gaan we op weg. We rijden weer naar het park. Bij Tunnel Vieuw maken we een paar mooie foto's van de machtige El Capitan, een hele grote berg graniet. Via de Tioga Road gaan we naar de Tioga Pass. Deze is 9943 feet hoog, dat is 3031 meter. Dat merk je ook wel aan de temperatuur, het is maar ongeveer 14 graden en een ijskoude wind. We lunchen bij Tuolumne Meadows. Niet helemaal wat we hadden verwacht maar je hebt weinig keus in deze regionen. Het is wel een mooie omgeving hier. Veel weide en natuurlijk bergen, bomen en rotspartijen. We rijden door Carson City, de hoofdstad van Nevada en nemen nog even koffie bij een benzinestation. Heerlijk daar warm je wel van op. Om 16.30 uur zijn we in Reno bij ons hotel, het Silver Legacy hotel en casino. Eerst de auto kwijt zien te worden in de parkeergarage die we eindelijk vonden. We parkeren op de 7e verdieping. Het staat zowat helemaal vol. Dan naar de lobby om in te checken. Er staat een giga rij maar het gaat best snel en we krijgen zelfs een glaasje champagne tijdens het wachten. We krijgen kamer 1144 toegewezen op de 11e verdieping. Pfft gelukkig hebben ze goeie liften hier. Het is een prachtige kamer met 2 grote bedden. Even later gaan we het hotel en casino maar eens bewonderen. Sjonge wat groot zeg, je kunt hier makkelijk verdwalen. We doen een drankje in de bar waar je gelukkig ook mag roken.  Daarna wat rond gewandeld. Overal gokkasten en eettentjes en nog meer gokkasten.  We besluiten maar meteen bij de pizzeria te eten. Vanavond misschien nog even een drankje in de bar.