Vrijdag 18 september

18 september 2015 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag een lange rit voor de boeg maar dat mag de pret niet drukken. We gaan eerst maar eens ontbijten in de grill. We moeten lang wachten wat niet leuk is als je op tijd wilt gaan rijden maar geduld wordt altijd beloont. Na het ontbijt gaan we even tanken en dan rijden we richting Capitol Reef National Park. Deze kennen we nog niet dus we zijn benieuwd. Het is een mooie weg om te rijden met mooie uitzichten en bergen in allerlei vormen en maten. Bij Hanksville passeren we de Dirty Devil River (dit even vanwege de leuke naam). Hier nemen we ook even koffiepauze. Dan is het nog ongeveer 20 minuutjes rijden naar het park. Vlak voor het visitor center zien we rotsen met petroglyphs van de vroegere bewoners, de Anasazi indianen. Bij het visitor center kopen we een token natuurlijk. Zo de verzameling breid aardig uit. Bij Goosnecks maakten we mooie overlook foto's. We rijden over een scenic byway en het ís echt prachtig hier. Door het Dixie National Forrest naar Grand Staircase National Monument en het stadje Escalante. Hier nemen we even lunchpauze. Dan rijden we weer door richting Bryce National Park maar eerst gaan we onze spullen naar het hotel brengen. We zitten weer in de Bryce View Lodge waar we al eerder hebben gelogeerd en we krijgen kamer 4235. Het is al bijna 16.00 uur maar we gaan toch nog even het park in want daar hebben we morgen geen tijd voor. We gaan eerst naar het visitor center natuurlijk voor tokens. Ze hebben er hier wel 4 en zelfs al eentje voor Zion. Dat scheelt morgen weer. We gaan eerst naar het einde van het park het uitkijkpunt bekijken en dan terug, we stoppen bij bijna alle punten waar je prachtige foto's kunt maken. Rond 18.30 uur zijn we weer terug in het hotel en gaan daarna iets te eten zoeken. Bij Ruby's Inn bleek het erg duur dus gingen we bij Canyon Diner. Ook erg lekker gegeten. Op naar morgen.