Zaterdag 19 september

19 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We staan op tijd op en gaan om 8.15 uur bij de Canyon Inn ontbijten. Daarna checken we uit en rijden richting Zion National Park. We gaan weer mooi door het Dixie National Forrest en de Red Canyon. Prachtige weg. Om 10.00 uur zijn we bij de entrance east van Zion en maken eerst een foto van Checkerboard Mesa, een grote berg met allemaal vakjes , net alsof het een schaakbord is. Heel apart. Even kater zien we een hele groep Bighorn sheep, een soort klimgeiten met grote ronde horens. Nu gaan we eerst naar het visitor center voor een souvenir en tokens. Ze hebben nog 2 tokens die we nog niet hadden en we kopen een leuke zwarte knuffelbeer. Het is zo gigantisch druk in het park dat we besluiten om niet de shuttlebus te nemen ( die doet er ook te lang over ) en er is haast geen parkeerplaats in de wijde omtrek te vinden dus rijden we maar meteen door. Het begint ook lekker warm te worden dus toch niet zo lekker om te gaan hiken. Net buiten het park drinken we maar meteen een bakkie. In Mesquite stoppen we nog even bij de Mac voor een milkshake want de temperatuur loopt aardig op naar de 97F. Toch zo'n graadje of 37. Dan rijden we snel naar Las Vegas en om 15.15 uur zijn we er gelukkig, hotel Excalibur. Kees gaat in de rij voor de incheck. Het duurt nogal lang maar het is ook druk. Toen hij terug kwam vertelde hij dat de reservering was gecanceled maar na overleg met de reisorganisatie is het gelukkig goed gekomen. Ze hadden nog 4 kamers over, pfffft. Dus kregen we kamer 11263 op de 11e verdieping met mooi uitzicht op de zwembaden. We zijn blij dat we even kunnen afkoelen zeg, dus kleden we ons om in wat frissers en gaan een drankje doen beneden. We keken ook wat rond in dit immense casino en reserveerden meteen voor het eten bij de Camelot steakhouse. Maar eerst nog een lekker biertje en wijntje aan de bar. Dat gaat er wel in. Om 18.30 uur heerlijk gegeten dus en vanavond nog maar even door het casino wandelen en een drankje doen. Wel samen hoor want je verdwaalt hier zo.