Zondag 20 september

20 september 2015 - Anaheim, California, Verenigde Staten

We ontbijten vandaag makkelijk in het hotel, bij Granny's pretzels. Heerlijk. Het uitchecken duurt nog wel even, het is erg druk maar om 10.00 uur zijn we bij de valet parking om de auto op te halen. We gaan er van uit dat het wel erg duur moet zijn maar we kregen bijna een shock want..........het was gewoon gratis!!! (behalve tipgeld dan). Ongelooflijk. Nu gaan we op weg, nog even tanken voor de 14e keer. Om 10.50 uur zijn we dan echt weer op weg en nu naar Anaheim. Er is niks te zien onderweg behalve de Mojave woestijn en cactussen. En de zon. Moeder wat is het heet zeg!! 97 F en stijgend. Bij Valley Wells een rest area gaan we even eruit om een peukie te doen. We lopen even om het gebouwtje heen. Het is een tentoonstelling met foto's van dieren en wetenswaardigheden over de woestijn. De temperatuur is opgelopen tot 102 F.  Vlak voor het plaatsje Yermo nog een keer gestopt voor een bakkie koffie. Pffft nog heter 108 F. Het is wel druk op de weg, en toen we verder reden hadden we zelfs even file omdat er gecontroleerd werd door de agriculture service. Maar wij mochten meteen door, dat scheelt. Al gauw komen we wat meer in de bewoonde wereld en we rijden ook door het San Bernardino National Forrest. Mooi hoor, er staan nu ook palmbomen hier en daar. De stad komt in zicht maar het is nog best een eindje. Uiteindelijk zijn we om ongeveer 16.45 uur bij het hotel. Het Clarion hotel en we krijgen kamer 633. We zitten vlak bij Disneyland. Maar voor ons te heet om naar een park te gaan hoor, en te laat ook trouwens. Later gaan we eten bij de chinese Panda, hier 10 minuutjes lopen vandaan. Daarna nog een souvenir gekocht in het winkeltje van het hotel en even naar de kamer om af te koelen. Straks nog een drankje doen in de bar van het hotel. Wie weet wat ze daar voor lekkere wijn ( en bier voor Kees) hebben.